11 september 2010

Igår var jag och mor och hämtade ut min symaskin som varit på lagning, så jag spenderade fredagskvällen med att sy, och det är ju helt otroligt roligt!
Tack kära mor för symaskinen! Jag är så glad, jag fick den i födelsedagspresent av mamma. Bättre present har jag nog aldrig hört talas om.

Jag sydde ett stort kuddfodral av en gardin jag köpte på rea en gång.






Dessutom blev min Haruni (ravelry-länk) klar för några dagar sedan, jag har haft den som stickning på resorna till skolan. Jag stickade den rät hela vägen ut till kantmönstret, som är så vackert. Den är stickad i ett bomullsgarn som heter Essentials Cotton DK, ett garn som liknar Muskat, men det är lite tunnare och alltså fler meter i ett nystan. Jag gjorde åt nästan 200 gram.

















Gardintyget räckte också till en kjol. Det hela var en chansning (har aldrig sytt kläder eller liknande någonsin) så i midjan använde jag ett linne som fick sätta livet till.


Jag fortsätter att förvånas över hur mycket man faktiskt kan göra, om man bara låter sig fantisera, tro, och vågar prova.

2 kommentarer:

  1. Vlken härlig syglädje :) Det kan förundra mig med.
    Hoppas förkylningen ger sig snart.

    SvaraRadera