15 september 2010

Ifall någon har hunnit börja sakna mitt bloggande, kan jag informera om att jag fortfarande står upp och andas själv. Universitetslivet är en aning tärande på hjärnan (man blir trött i kroppen också, konstigt nog), och det var ett tag sedan jag fick ta in kunskap i den här farten. Vid ett senare tillfälle kanske jag kan berätta mer om vad det är jag pluggar och vad jag har för planer, ifall någon är intresserad?

Jag har inget konkret att visa just nu (jag tycker det är roligast att lägga ut, och att läsa inlägg med bilder - i alla fall är det så jag vill ha just min blogg), men på lördag kommer det ske en smärre förändring hemma hos mig, och detta kommer att dokumenteras med bilder. Jag är riktigt förväntansfull, men jag säger inte vad det är!

Nu ska jag vandra ut i köket och göra iordning kaffebryggaren till imorgon bitti. Det är enda sättet jag kommer upp och får i mig någonting innan bussen går vid 07:41. Jag börjar vänja mig men...ja, det är ju aldrig en trevlig upplevelse, det där med tidiga morgnar. Som tur är har jag en snäll mor som ringer och tjatar på mig tills jag står upp och kan rapportera att jag satt igång kaffebryggaren.

Imorgon eftermiddag blir det en efterlängtad storhandling (Allt är slut. Allt. Igår drack jag en kopp kaffe till frukost, och sedan ett halvt paket riskakor som jag köpte på väg till skolan. Mums.) Efter det ska jag hem och storstäda och tvätta lite till.

Lite till säger jag eftersom att jag inte hade en aning om att de hade en global-shut-down-of-the-tvättstuga i mitt hus efter klockan 21, men jo serrni, så var det! Så när jag hade hängt upp alla mina blöta kläder i torkrummet och tänker sätta igång fläkten så händer...ingenting. Jag går tillbaks in till tvättstugan och märker då att tumlaren lagt av också. Som om jag inte var trött innan, liksom.

Så nu har jag utnyttjat varenda liten yta av mina 47 kvadrat till att hänga tvätt på. Jag övervägde att öppna luckan till micron och hänga något på den, men då är väl risken att den ramlar i golvet, och vid den här tiden är det dessutom stor risk att jag leker McGyver och ska laga den himla micron och får en elchock och får spendera natten på akuten.
It's known to happen.

2 kommentarer:

  1. Universitetet sliter på oss stackars studenter! Tro mig, jag vet! Satt själv med en hemtenta i åtta timmar i sträck idag, utan paus :) Förstår de inte att vi måste hinna med handarbete också?

    SvaraRadera
  2. Haha McGyver är fantastisk!! Vad pluggar du?

    SvaraRadera