14 april 2011

FUNDERING #3

Jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska göra med mitt garn. Jag började, och började om, och nu har jag börjat från början igen. Jag skulle vilja sticka en halsduk, men garnet är så tunt, så tunt så det kommer nog aldrig bli en sån där tjock-gosig-myshalsduk som jag vill ha. Och sanningen är att jag nog redan har en tre, fyra...åtta stycken såna.

Men, tröjor är ju användbara? Eller hur? Jag tror inte jag vill sticka en "hel" tröja, utan gärna en med knappar fram, för nu är det vår och man vill kunna öppna upp tröjan och använda den som "jacka" under sommaren på kvällarna när det blir lite kallt. Helst ska den vara lite halvlång också. Liksom, inte sluta i midjehöjd, för om man då vill ha den stängd så kommer den kana upp över höfterna och lägga sig sådär tveksamt och bli alldeles korvig. Så den måste vara ganska löst sittande, och lång. Inte för lång, dock, för har man den då öppen kommer den hänga fult längs med sidorna, den måste liksom ha lite spänst.

Nu kanske jag har hittat ett mönster. Kanske. Detta, kanske. Mönstret på den är fint men återigen har vi problemet med uppkanande och korvbildande. Kanske borde jag hitta på något själv, helt enkelt? Det kanske inte blir så illa. Kanske inte.

Nu måste jag bestämma mig för vad jag vill ha för inriktning till hösten. Usch, fy, vad svårt.

3 kommentarer:

  1. Svar: Ja det är riktigt svårt! Ens fyrbenta pälshjärta tar ju minst lika mycket plats som pysslet, om inte mer :P

    Ceasar ser förresten urmysig ut! Och kan tänka mig att det kommer till nytta när han försöker komma undan med att inte hjälpa till med badrumsstädningen ;)

    SvaraRadera
  2. Det var ett jättefint mönster! Kan du inte använda det och bara göra det lite längre? :)

    SvaraRadera
  3. Tusan vilken fin blogg du har!

    Jag tycker du ska försöka göra ett eget mönster, det kommer bli jättebra tror jag.

    SvaraRadera